Ze zelené zezelenáš

Tradice je tradice. Když se zelení, tak důkladně a se vší parádou. Některé pivovary se pouštějí do výroby zeleného piva na Zelený čtvrtek. Jenže zelené barvy piva bez kapky barviva prostě docílit nelze. Nemůžeme se proto divit, že pivovary do škatulky barviv prostě sáhnou. Při přečtteí starších internetových příspěvků, kdy SZPI udělila (před několika lety) moravskému pivovaru 50000 Kč pokuty se divím jedné věci. Pokutovaný pivovar, mimo jiné, dával do piva Blue Curacao, které obsahuje barvivo E133 - brilantní modř. Nejde mi o to, jestli je to barva, která vyhovuje. Je potravinářská, takže ano. Ale říkám si, proč Blue Curacao? Vždyť cena 700 ml tohoto nápoje vychází při maloobchodní ceně na 199 Kč. Rozumím faktu, že ve velkém se dostane výrobce na úplně jinou cenu, ale o ekonomice zde nemůže být řeč...
Proč vlastně "zelené" pivo nekoupíme v lahvi? Důvodem je prý fakt, kdy pivovar chce přilákat zelené pivo více lidí do hospod, restaurací. To může být pravda a dává to určitou logiku. Ale jaký je skutečný důvod? Je mnohem prostší, než se zdá. Na pivní etiketě je výrobce povinen uvést přesné složení. To by bylo do očí bijící. Pivní sud je přeci jen důkladněji schován před zraky spotřebitele. Ruku na srdce, kdy naposledy jste obsluhu požádali, aby vám donesla pivní pečeť ze sudu, který právě mají na čepu...?
Osobně jsem zvědavý, jakou novinku budeme očekávat na Modré pondělí.